Zajęcia w wodzie

Aqua + 50

Gimnastyka Aqua +50 – zajęcia w wodzie dla osób po 50 roku życia, w trakcie, których wykorzystuje się różne formy ćwiczeń gimnastycznych ogólnorozwojowych, oddechowych, gibkościowych i rozciągających, równoważnych a także terapeutycznych ukierunkowanych na wzmocnienie i usprawnienie poszczególnych grup mięśniowych, np. kończyn dolnych, prostowników grzbietu, mięśni brzucha, poprawiających ruchomość w stawach oraz gibkość.

Korzyści

  • Wykonując gimnastykę w wodzie niemal nie odczuwa się wysiłku, dlatego ta forma aktywności fizycznej jest doskonała również dla osób w starszym wieku, bez względu na poziom sprawności fizycznej, a zastosowanie wszelkiego rodzaju ćwiczeń  w wodzie może stać się swoistym rozwiązaniem na wiele dolegliwości zdrowotnych, jakie nękają ludzi w wieku seniora.
  • Aqua fitness skutecznie zapobiega nagminnym przeziębieniom, opóźnia oznaki starzenia i wzmacnia najważniejszy z mięśni ludzkiego organizmu – mięsień sercowy.
  • Towarzyszący całym zajęciom akompaniament muzyczny spowalnia wystąpienie zmęczenia, daje pełną satysfakcję i znacznie poprawia samopoczucie.
  • Regularny udział w zajęciach w wodzie, od 2 do 4 razy w tygodniu, zapewnia poprawę kondycji, dobre samopoczucie oraz uzyskanie założonych celów. Intensywność obciążenia w każdych zajęciach nie powinna przekraczać 40 – 60 % maksymalnych możliwości wysiłkowych ćwiczących, a czas jednorazowych zajęć powinien trwać ok 45 minut.

W zasadzie nie ma żadnych przeciwwskazań do uprawiania aqua fitnessu bez względu na wiek, ale osoby cierpiące na różne niedomagania starszego wieku powinny wcześniej skonsultować się z lekarzem.